Monday 12 January 2015

Kenapa Badan Perlu Detok?

APA ITU DETOK

Proses membuang atau membersihkan segala lemak, lendir juga bendasing dalam badan yang boleh menyebabkan perubahan tidak baik yang berlaku pada tubuh seseorang seperti sakit kepala, letih, sembelit dan kerap tidak sihat.

                        




KENAPA PERL DETOK?

1. Keluarkan Toksin
Zaman sekarang kita banyak terdedah dengan toksin     seperti bahan kimia, pengawet dalam makanan dan pencemaran air serta udara.

Bila toksin masuk dalam badan ia akan terkumpul dalam tisu-tisu dan setiap sel dalam badan.

Perasan tak kulit anda berjerawat, kusam dan kasar? Ha! Ni la salah satu petanda banyak toksin dalam badan.

2. Meningkatkan Kualiti Hidup
Semakin hari tubuh kita semakin stress dan rosak akibat toksin.

Buktinya, kita kerap sakit seperit sakit kepala, sakit-sakit sendi, masalah penghadaman, sukar tidur dan sentiasa letih.

Dengan detok mempu megurangkan tekanan pada tubuh badan dan kita akan rasa lebih selesa.

3.  Mengurangkan Berat Badan
Ada di antara kita nak kurus tapi bermacam diet dah buat bukan makin kurus tapi makin naik pulak.sebab pe ye…

Sebab bila toksin terlalu banyak dalam badan maka keupayaan badan untuk membakar lemak semakin berkurangan.

Jadi sesiapa yang rasa nak kurus tu kene la detok dulu.Detok bantu mengurangkan toksin dalam sel lemak dan meningkatkan metabolisma tubuh badan.

4. Menguatkan Sistem Imun
Semakin banyak toksin dalam badan, sistem imun kita juga semakin lemah.


Sebab tu perlu kerap detok supaya dapat memperbaiki semula tahap kekuatan sistem imun kita.

So...Macam mana? dah faham tetang detok?

Jujur saya kata, sebelum kenal Shaklee saya tak perna tahu tetang detok apatah lagi nak fikir apa itu detok.

Bila saya buat keputusan untuk sihat bersama Shaklee saya di perkenalkan dengan agen detok supaya toksin dalam badan saya keluar.Masa tu terperanjat la kan.... ada pulak toksin dalam badan.

Tapi sekarang saya bersyukur masih belum terlambat untuk saya detok semua toksin yang dah lama bertepek kat badan ni.Untuk mendetok toksin dalam badan saya amalkan Alfalfa Complex Shaklee.

Alfalfa ni di datangkan dengan 2 saiz.

Botol kecil 330 biji dan botol besar 700 biji.

Kebaikannya terlalu banyak antaranya:-


Jadi jangan biarkan badan anda di pernuhi racun sehingga menjejaskan kesihatan anda.Ketika anda sakit wang tidak bernilai lagi.Cepat hubungi saya untuk konsultasi percuma. Saya sedia membantu amda. 



Norliza Osman
Sms/WhatsApp : 012-6411963
Shaklee ID : 1112703









1 comment:

  1. Saya memang amalkan alfalfa untuk detoks seluruh badan. Dapat rasa perbezaannya!

    ReplyDelete

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...