Friday 24 October 2014

Cabaran 30 Hari Senaman : Senaman Peha Dan Punggung

Mulai hari ni saya mencabar diri untuk melakukan senaman. Kata nak kurus....kalau diet tapi tak senam tak de maknanya. First terfikir nak kecilkan peha dengan punggung ni.Okey2x jangan ketawakan saya.Tahu la besau....kih3x.

Saya nak try buat senaman half squat (Separa Menyangkung).

                                         

Senaman ni guna otot besar yang lebih efektif untuk meningkatkan kadar metabolisma.Eh! tahu ke otot besar tu apa? Otot besar tu bahagian peha,dada dan belakang badan.

Cara Melakukannya

                                           
1.Berdiri tegak dan kaki dibuka selari dengan bahu.

2.Tarik nafas dan mula menyangkung.

3.Perhatikan peha berada pada sudut 45 darjah kemudian berhenti seketika dan berdiri tegak semula sambil menghembus nafas.

Cer tengok gambar tu nampak senang je kan.Tapi cuba buat memang menggigil kaki lepas tu.kih3x.Sebab pagi tadi dah try buat tak sampai 5 minit tu pun rasa nak kejang semua urat.

Tapi saya tetap nak cabar diri saya sebab nak dapatkan berat badan ideal.Jom kawan-kawan kita buat sesama.Cuba lakukan mengikut jadual yang saya sediakan.

Okey la saya nak simpan tenaga sebab balik kerja ni nak buat senaman half squat.


Norliza Osman
Sms/WhatsApp : 012-6411963
Shaklee ID : 1112703




No comments:

Post a Comment

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...