Thursday 6 November 2014

Tips Kawal Selera Makan Macam Harimau

Kurang dari 2 bulan sahaja lagi 2014 menutup tirainya.Ada tak diantara korang yang tanam azam nak kurus ramping tapi belum berjaya. 
                      
Ermm.... ni mesti selera makan macam harimau kan? terutama mereka yang tak boleh tengok apa sahaja makanan atas meje lagi susah la nak kawal nafsu makan tu.

Jom follow beberapa cara kawal nafsu makan kot boleh ramping macam Che Ta.Hihihihi. 
                     
                     

1.Makan buah sebelum makan nasi.

Eh! buah kan biasa buat pencuci mulut lepas makan? ha...korang salah tu.Kata la korang makan sebiji pisang dah rasa agak mengenyangkan jadi nafsu makan dah tertutup sikit.Kurang la nak makan nasi banyak.

2.Isi sayur dan lauk dahulu ke dalam pinggan.

Ha! ni guna pinggan salad tau kecik sikit dari pinggan makan biasa.Bila kita isi sayur dan lauk dahulu ke dalam pinggan dah nampak penuh betul tak? Secara tak langsung kita akan isi nasi sedikit je dalam pinggan sebab dah tak ada ruang untuk nasi.Tak percaya cuba buat.hihihihi.

3.Jangan minum air selepas makan

Kalau tak minum tercekik la! huhuhu tak ada maknanya tercekik. Tu semua pemikiran korang yang mengatakan kalau makan mesti tercekik.Kalau kita makan bersulam air sistem penghadaman kita tidak memproses dengan sempurna dan menyebabkan peningkatan insulin jadi lemak pun cepat je la terkumpul dalam badan.

Cara ni boleh guna time lunch atau dinner sebab time gini la korang jumpa menu kegemaran korang.

Menu paling mudah korang leh ganti ialah dengan Cinch Shake Shaklee.Bayangkan korang konsisten set kurus shaklee korang hilang 10kg dalam sebulan memang confirm cantik macam Che Ta.


Harga set ni RM467.00 untuk penggunaan 1 - 2 bulan.

Kalau korang tak nak selera harimau menjadi lebih besar seperti gajah hubungi saya segera.


Norliza Osman
Sms/WhatsApp : 012-6411963
Shaklee ID : 1112703












No comments:

Post a Comment

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...