Friday 14 November 2014

Ibu Resah Cari Cara Mengawal Obesiti, Risau Tak Sempat Tengok Anak Membesar

Banyak cerita obesiti di akhbar sekarang ni.Mana tidaknya masalah obesiti semakin meningkat setiap tahun sama ada dari golongan kanak-kanak atau pun dewasa.
                          
Masalah obesiti banyak mempengaruhi kesihatan.Biasa tak dengar penyakit 3 serangkai? Ni gelaran kepada sakit kencing manis,darah tinggi dan jantung.

Kalau keluarga kita dari golongan yang ada salah satu penyakit 3 serangkai ni tak mustahil kita juga berpotensi tinggi untuk dapat penyakit yang sama.Sebab tu perlu amalkan gaya hidup sihat supaya masalah obesiti dapat di cegah.

Paling parah jika penyakit 3 serangkai ni di hidap oleh ibu muda yang anak-anak masih kecil.Siapa pula nak tengok dan jaga anak-anak kalau kita sakit.Nak harap suami dah tentu-tentu dia sibuk dengan kerja.Tak kan nak minta tolong mak. Mak dah tua tak larat dah nak jaga cucu.

uhhhh...bertambah stress la si ibu.Makin resah gelisah dibuatnya bila fikirkan anak-anak.Sempat ke nak tengok anak membesar depan mata (bermonolog sendiri).Insya-Allah sempat jika kita amalkan cara mengawal obesiti dengan betul dan konsisten.

Amalkan Cara Hidup Sihat 

1.Jaga pemakanan.Amalkan makanan seimbang.
2.Bersenam atau beriadah.
3.Membuat pemeriksaan kesihatan paling kurang sebulan sekali.
4.Elakkan perbuatan yang menjejaskan kesihatan seperti merokok.

Dalam mengamalkan gaya hidup sihat,supplement juga membantu anda dalam mengawal obesiti.

Saya cadangkan Set Kurus Shaklee.Untuk obesiti set kurus lengkap sangat membantu.Sebab ada Cinch Shake yang boleh mengawal selera makan.Dalam Cinch Shake ni ada protein yang di panggil Leucine untuk menguatkan otot dan elak kulit menggelembir.

Dapat tak bayangkan tetiba anda disahkan menghidap penyakit 3 serangkai dan kerap sangat tak sihat.Kesian anak-anak tak terurus makan pakai nya.Tapi jika anda sihat anak-anak pun ceria.Betul tak?

Jadi jangan biarkan anda menderita kerana obesiti.Bertindaklah cepat, hubungi saya segera.Saya akan guide anda macam mana.


Norliza Osman
Sms/WhatsApp : 012-6411963
Shaklee ID : 1112703

No comments:

Post a Comment

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...