Wednesday 19 November 2014

Ibu Berkerja Nak Kurus Dalam 3 Bulan, Risau Uniform Tak Muat

Tahniah kepada ibu-ibu yang baru bersalin.Alhamdulillah semua selamat.

Seronok dapat baby yang comel-comel, gebu gebas tapi... yang tak bestnya lemak-lemak masih terkumpul di lengan, peha dan perut.

Saya nak kongsi pengalaman kawan saya yang berdiet ketika berpantang.Saya panggil kawan saya tu lela.

                       

Lela takut dalam 3 bulan berat badan tak turun risau uniform tak muat.Jadi dia mula menggugel dan bertanya kengkawan yang slim selepas bersalin.Banyak juga petua atau tips yang lela dapat hasil dari menggugel dan bertanya kawan-kawan.

Selain mengamalkan petua trandisional lela juga mengamalkan set berpantang shaklee.Katanya walaupun berdiet tak mengganggu langsung proses berpantang dan menyusu sebab set berpantang shaklee cover semuanya terutama bab tenaga memang tak ada masalah susu pun bertambah.

hihihihi....rasanya saya tak perna cerita tentang set berpantang shaklee kan? lain entry saya kongsi set berpantang shaklee yer...

Okey...kita sambung cerita tadi.

Hampir 2 bulan Lela amalkan semua petua akhirnya Lela dapat turunkan berat berat dan yang paling penting uniform lela dah muat di pakai.

Mari saya share cara kurus badan dalam 3 bulan yang Lela amalkan. Kalau korang amalkan secara disiplin dan konsisten tak sampai 3 bulan dah nampak hasil.

Caranya sangat-sangat mudah.

1. Jaga Makan

Wajib sarapan pagi.Makan roti atau biskut.

Makan nasi 2 kali sehari.tapi tak boleh banyak.Lebih kurang segenggam je.

Kalau rasa lapar boleh makan oat.

2.Set Kurus Shaklee

Bukan Lela je, ramai yang dah berjaya kurus semula lepas bersalin hanya konsisten set kurus shaklee.

Dalam Set Kurus Shaklee ni ada Lecithin, Omega Guard, Alfalfa Complex dan ESP

ESP sangat sesuai untuk ibu yang berdiet ketika berpantang keran ESP merupakan sumber protein.

ESP boleh cover lapar.Kalau amik ESP rasa kenyang je baby pun ikut kenyang.

Dalam pantang biasa muka pucat je kan? Tapi bila amik ESP muka nampak berseri-seri.

ESP juga bantu banyakkan susu ibu.Walaupun berdiet dan kawal makan susu tetap banyak.

Kalau nak tahu lepas bersalin la paling senang nak kurus. Jadi kepada ibu-ibu yang baru bersalin memang saya syorkan Set Kurus Shaklee ni.

Kalau korang nak kurus macam Lela bertindak la cepat. Cepat-cepat hubungi saya.Saya akan guide dan share bermacam-macam lagi tips dan petua nak kurus.


Norliza Osman
Sms/WhatsApp : 012-6411963
Shaklee ID : 1112703







No comments:

Post a Comment

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...