Thursday 27 November 2014

Lepas Disindir Suami, Isteri Nekad Amal Petua Kuruskan Badan

Sedihnya bila suami sering sindir isteri berbadan gemuk dan tidak seperti awal perkahwinan.

Bukan isteri minta jadi bergitu.Memang lumrah bila dah kahwin lebih-lebih yang dah bersalin 2 atau 3 orang anak memang badan isteri cepat je naik.Lemak sana sini kat badan.
                           
Siapa yang harus di salahkan?

Kepada para isteri jangan rasa sedih jadikan cemuhan atau sindiran suami sebagai pembakar semangat dan cabaran untuk menguruskan badan.

Jom ikuti beberapa petua kuruskan badan supaya dapat menarik semula perhatian suami dan yang paling penting dapat menjalani kehidupan yang lebih sihat.

1.NUTRISI DAN DIET PEMAKANAN

Makan 5-7 hidangan kecil berbanding 3 hidangan besar.Cara ni boleh mengawal selera makan dan memastikan tenaga berterusan sepanjang hari.

Jangan Skip makan kerana cara ini membuat nafsu makan lebih tinggi dan metabolisma akan menurun.

Elakkan Kalori daripada minuman maksudnya gantikan minuman yang bergula macam teh ais, milo, air bergas dengan minuman bebas gula.

Pastikan kuantiti pengambilan protein mencukupi kerana cara ini akan membuat anda rasa kenyang lebih lama.

2.SENAMAN

Senaman tak wajib! memang senaman tak wajib kalau nak turunkan berat badan tapi senaman dapat mempercepatkan proses penurunan badan.

Tak perlu hari-hari.Bersenam tak perlu hari-hari cukup la 2-4 hari seminggu.Supaya badan boleh berehat dan otot tidak cedera.

Pilih senaman yang sesuai dengan masalah berat badan anda.

3.MAKANAN TAMBAHAN

Jika di gabungkan dengan diet dan senaman, makanan tambahan dapat mempercepatkan usaha untuk menurunkan berat badan.

Cadangan saya Set Kurus Shaklee

Pembakar lemak.Peranan pembakar lemak ialah untuk menaikkan metabolisma dan akan mempercepatkan pembakaran kalori yang berlebihan. Untuk pembakar lemak Lecithin dan Omega Guard memang yang terbaik.

Sistem pencernaan yang lebih baik.Bila proses pembakaran lemak berlaku, lemak akan bertukar menjadi titisan kecil supaya mudah dibuang melalui pembuangan najis.Sebab tu perlukan Alfalfa Complex atau Herb-Lax supaya proses pencernaan lebih sempurna ia juga bertindak sebagai mendetox badan supaya bebas toksin.

Supplement protein atau makanan pengganti.Cinch Shake merupakan makanan pengganti dan ia dapat memberikan keperluan khasiat untuk sesuatu hidangan.Juga membantu memelihara kulit menggeleber daripada proses berdiet.

Jika anda tidak sanggup lagi dengan cemuhan dan sindiran suami cepat-cepat hubungi saya.Saya akan guide anda sehingga anda dapat berat badan yang anda idamkan.


Norliza Osman
Sms/WhatsApp : 012-6411963
Shaklee ID : 1112703




















2 comments:

  1. Haa..harap isteri2 semua ambil tindakan ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihihihi....zaman sekrg ni mmg nk kene jg penampilan.Baik dalaman mahupun luaran.

      Delete

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...