Friday 10 October 2014

Skip Sarapan Untuk Kurus?

Sebelum ini saya sering meninggalkan sarapan pagi sebab ingin berdiet. Waktu pagi saya hanya minum air panas seperti teh susu, teh 'O' dan nescafe.Saya akan makan pada waktu lunch dan dinner sahaja. Itu pun hanya makan makanan ringan seperti roti,biskut dan salad.Saya tak rasa penurunan langsung malah rasa seperti bertambah berat badan.Saya juga berasa sangat letih.



Jadi saya cuba cari jawapan di mana silapnya cara diet saya ini.

Rupanya saya tidak boleh skip sarapan pagi kerana cara ini menyebabkan gula dalam darah saya akan menurun dan boleh menyebabkan kelesuan.Kadar metabolisma juga akan menurun dan akhirnya berat badan semakin bertambah. Pemilihan makanan untuk menu sarapan juga perlu berkhasiat dan bukan mengikut menu kegemaran kita.Amat di galakkan mengambil sarapan rendah lemak, rendah karbohidrat tetapi tinggi serat.

Jadi kalau nak kurus jangan sesekali skip sarapan pagi kerana sarapan pagi adalah sajian paling penting dalam harian.Bak kata pepatah omputeh yang bermaksud makan sarapan pagi biarlah banyak-banyak,tengah hari biar berpada dan malam makan yang amat sedikit.

saya juga mengamalkan suplemen shaklee untuk kurus tetapi bertenaga....
Untuk pertanyaan boleh hubungi saya seperti di bawah.


Norliza Osman
sms/whatsapp 012-6411963
SID : 1112703


No comments:

Post a Comment

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...